Home » » Bila aku seorang GURU!

Bila aku seorang GURU!

Written By Unknown on Rabu, 17 April 2013 | 6:55 PG

Seronok AKU bila anak-anak murid panggil aku CIKGU!

CIKGU JASMILA!

CIKGU JAS!

CIKGU MILA!

Berbagai panggilan yang aku dengar setiap hari di sekolah sehingga lah di rumah .

Tapi bagaimana KEHIDUPAN AKU SEBAGAI GURU?

Kerana Jawatan GURU lah aku mendidik hati dan jiwaku untuk menuntut keikhlasan dalam MENDIDIK anak2 murid bukan setakat dapat straight A+ sahaja,tapi  ISI YG DITABUR di dalam HATI dan JIWA pelajar untuk disemai dan dibajai untuk menjadi MANUSIA yang ADA konsep PEGANGAN AGAMA walaupun DIMANA pelajar BERADA!

Itulah KONSEP MENDIDIK PELAJAR!

mENCABAR bUKAN UNTUK MELIHAT PELAJAR MENJADI CEMERLANG AKADEMIK & KEROHANIAN DALAMAN !

Setiap HARI ADA PELAJAR YG AKAN MENGUJI  KESABARAN SAYA ,saya akan MEMBERI PUJIAN kepada PELAJAR saya

 "AWAK BOLEH BUAT,AWAK AKAN PANDAI ,AWAK BOLEH AJAR KAWAN2 AWAK"

apa yg saya nak kongsikan ,MENDIDIK adalah lebih BAIK dari MENGAJAR:)))))






Ikhlas dari ..
Cikgu Jasmila


0 comments:

Catat Ulasan