Home » » PERBEZAAN: HAMIL ANAK 1 DAN ANAK KE 2

PERBEZAAN: HAMIL ANAK 1 DAN ANAK KE 2

Written By Unknown on Rabu, 4 Jun 2014 | 4:30 PG

Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Dah lama tak update blog, kesihatan tak mengizinkan . Hari ini saya saya berkongsi pengalaman dan perbezaan mengandung anak yang pertama dan kedua.Saya disahkan hamil untuk anak kedua pada pukul 2:00 pagi di sebuah klinik kerana mengalami muntah yang sangat teruk sejam sekali muntah.Bayangkan sejam sekali ,badan pun naik lembik .

Berbeza dengan anak yang sulung , saya hanya mengalami morning sickness bila gosok gigi sahaja tapi saya hamil anak kedua saya mengalami alahan yang teruk sehingga masuk ward selama 4 hari 3 malam .Antara alahan yang saya alami pada peringkat trismester pertama adalah rasa loya dan muntah serta kurang selera makan.

Yang paling ketara berat badan saya berkurangan sehingga 2 kg.Perasaan saya ketika itu sangat sedih dan memikirkan kandungan saya ketika itu.

Doktor ada bagi ubat tahan muntah, tapi bila saya makan tetap mengalami alahan yang sama.Saya try mengamalkan set hamil shaklee untuk trismester pertama, pada peringkat permulaan mengambil masa untuk serasi dengan vitamin set hamil shaklee ini, tapi bila dah masuk minggu bulan ke 2 , alhamdulilah berat saya semakin bertambah dan selera makan pun semakin meningkat.Cuma muntah tue, masih ada tapi tak seteruk yang pada bulan pertama.
Check up dengan doktor pun ,doktor cadangkan saya teruskan pegambilan set hamil shaklee ini kerana bagus.

Alhamdulilah ,saya akan teruskan pengambilan set hamil shaklee ini dengan konsisten sehingga hari ini.


SET HAMIL TRIMESTER 1


Jika ibu-ibu hamil yang ingin mencuba dan merasai kebaikan Set Hamil Trimester 1,boleh hubungi saya di 012-2149154 , Pn Jasmila.

Semoga bakal ibu mendapat kesihatan yang baik .Amin .

Selamat Mencuba.

0 comments:

Catat Ulasan